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Rear Crankshaft Seals
Rear Crankshaft Seals are easy enough to change, but it is also easy to damage your internal crankshaft thrust bearing in the process. Before attacking the flywheel bolts, always locate the crankshaft fully backwards. This will prevent the crankshaft from being forced forwards when the seal is levered out, or the flywheel is replaced. Remember - a damaged thrust bearing will require a full engine strip to replace!
On post-'81 Models, remove the crankshaft end cap by levering under the groove around the centre boss - use small tyre levers supported over the cap. Remember to replace the '0' ring inside the cap, or inside the flywheel on pre-'81 engines. Before fitting the latest-type seal (the type without a spring-loaded lip) always soak it in thin oil for 2 hours, and carefully work it to form a tube which will fit over the nose of the flywheel or crankshaft end cap, as appropriate.
- クランクシャフトの後部のオイルシールの交換
クランクシャフト後部のオイルシールの交換は簡単です。 しかしながら、不用意な交換作業では、クランクシャフトのスラストベアリングが損傷します。 固着したフライホイール・ボルトをハンマーで叩いてはいけません。 フライホイールにはクランクシャフトが、直接、取り付けられています。 フライホイールのボルトを叩くと、クランクシャフトはエンジン前側に動いて、スラストベアリングが損傷します。 オイルシールの交換とフライホイールの取り外しは完了しますが、スラスト・ベアリングが破損してしまい、スラスト・ベアリングの交換の為にエンジンの完全分解が必要となります。
81年以降では、センターボスのキャップ側のOリングを交換することを忘れないでください。
81年以前のモデルでは、フライホイールの内側のOリングを交換します。最新のタイプのOリング(リップには溝がありません)をセットする前に、2時間ほどオイルに浸しておきます。
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2007/06/26