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- One of the Few unreliable parts
One of the Few unreliable parts on a BMW is the early type of double-ended ignition coil found on the post-1981 R45/65, R80GS, and all Boxers from 1984 to 1992. These coils - usually with grey cases and Bosch part no 0.221.500.200 will let you down sooner or later! The usual symptoms are ignition failure in wet weather, poor cold starting, and intermittent failure. Check the plastic case for signs of cracking, and be ready to buy a new-type coil, particularly if a long trip is to be undertaken. Better still, buy a new one now! New type coils have Bosch no. 0.221.500.203.
- 点火コイルのトラブル
信頼性が低い部品の一つとして、点火コイルがあげられます。
この点火コイルは、1981年以降のR45/R65 R80GS、1984年〜1992年の全ての2V-OHVに使用されています。 このコイル(灰色のボディで、Bosch P/N 0.221.500.200)は、必ず、故障します。
典型的な故障現象としては、雨中走行でエンジンが停止する。 冬期での始動困難、時々、失火するなどです。コイルのケースをチェックして、2次側の端子部で割れていたり、ヒビが入っていたら、交換です。
対策品のコイルは、Bosch P/N 0.221.500.203
で、2次側の端子部が赤になっています。
- 補足
標準のコイルのマウント位置はタンクの右下であり、カウルの無いモデルでは、雨が当たります。 ダイナ・コイルとか、国産車のコイルの流用で、マウント位置をダイナコイルのマウント推奨位置(タンク右後ろ)に移動するのが良いかもしれません。
他車種のを流用する場合には、コイルの一次側の抵抗には留意してください。
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2007/06/26