Home |
Tips |
Motobins-Tips-Index
-
Removing Your Engine?
Removing Your Engine? The long mounting studs can be very tight - if so, do not try to drift them out with a hammer, but apply penetrating oil, place packing pieces (large nuts or piles of washers) below the one nut, and tighten it to pull the stud out as far as possible; add more packing, and continue, using tube spanners and packing if necessary. If necessary, heat the surrounding metal with a blowlamp. Grease the studs before replacing them or play safe and replace with stainless steel studs.
- エンジンの分解
エンジンの分解? シリンダー、ヘッドを固定している長いスタッドボルトを取り外すのは、大変な作業です。このボルトをハンマーて叩いて、外そうとしてしてはいけません。 ダブルナットをかまして、レンチを使用して緩めてください。 スタッドボルト取り付け部、潤滑油を塗り、バーナーで温めると、取り外しは容易になります。 固着を防ぐには、スタッドボルトを組み付ける時にグリスアップするか、ステンレスのスタッドボルトに変更しましょう。
- 補足
日本でのスタッド・ボルトの問題は固着より、オーバートルクによる締め付けで、ネジ山が潰れてしまい、ヘリサート、タイムサートを実施しなければならないケース の方が多い様です。ヘリサート、タイムサートを実施する場合には、上側2本のスタッドのオイルラインの加工を忘れない様にしてください。 上側2本のスタッドには、Oリングの装着も忘れてはいけません。
ステンレス製のスタッド・ボルトも使用については、慎重に検討した方が良いかもしれません。
空冷2バルブのドカッティも一時期はステンレス製のスタッドを使用していましたが、スタッド破断が多発し、現在では、鋼鉄製のスタッドに変更されています(戻されています)。
Home |
Tips |
Motobins-Tips-Index
This Home Page is create by Microsoft FrontPage 2000
Authorized by wanawana Update at
2007/06/26