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Replacing Steering Head Races?
Replacing Steering Head Races? The outer race (the one in the frame) can be very awkward to remove, there are three basic ways. The first is using the correct BMW tool (which can be hired from the BMW Club). The second is to drill two small holes in the frame so a punch can be inserted, and knock the bearing out. The third is to apply two small beads of electric weld to the race; the contraction of the weld is usually enough to loosen the race. Don't try to drive the stem out of the lower fork yoke after heating it up, as is usually advised. The stem is not shrunk into the yoke, but is pressed, cutting paths for its fine splines as it does so. Unless suitable tools are available to press it in and out (replacing it in the same position, to ensure that the steering lock will engage in the usual place) it is preferable to grind away the inner race of the lower bearing until it can be split off with a chisel. Heat the new inner race to 200'C.
- ステアリング・ヘッドのレースの交換
ステアリング・ヘッドのレースの交換? アウターレースの取り外しは重整備の一つです。 基本的は方法は3つあります。
(1) BMWのツールを使用する。 あるいは、所属しているクラブの会員から借用する。
(2) ポンチをいれられるぐらいの穴を開けて、たたき出す。
ヘッド内部に2つの穴をあける必要があります。
(3) アウターレースに長いプレートを2箇所、スポット溶接して、プレートをハンマー等で叩くか、
爪式のベアリングプーラーを使って、レースを取り外します。
下側のステムには、インナーレースとベアリングがついていますが、このレースをヒートガンで温めてから、分解しようしても、ムダです。 プレス機で取り外すのが簡単です。 どうしても、外れない場合には、タガネなどで割って、取り外します。
ステム下側に、新しいベアリング・インナー・レースを圧入する場合には、200℃に温めてから、プレス機で圧入します。
- 補足
残念ながら、ベアリングの内側に拡張式の筒を入れて取り外す、パイロット・ベアリング・プーラーは、レースが斜めであり、筒の部分を引っ掛けるだけの同一内径の部分がないので、使用できません。
ボール盤があれば、プレス機と代用できます。 ステム下側のインナー・レースはうまくいけば、内爪式のベアリング・プーラーで取り外せます。
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2007/06/26