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- Poor Pick-Up in Boxers
Poor Pick-Up in Boxers is often traced to blocked pick-up orifices; this
pair of tiny holes are sited in the bottom of the main venturi passage of
the carburettor just on the 'downstream' side of the throttle plate. Make
sure that they are clear by use of a Primus blowlamp jet pricker or similar.
Oil on a Boxer Clutch is not necessarily a sign of a failed rear crankshaft
seal - it is more likely to be caused by a failed '0' ring at the end of the
flywheel bore, or on post '81 models inside the flywheel cap. This ring
prevents oil pressure from the rear main bearing creeping between the
flywheel (or cap) and the tail of the crankshaft, so exiting around the
flywheel bolts. Always change this o-ring when removing the flywheel.
- エンジンのピックアップが遅い
エンジンのピックアップが遅い問題は、キャブレーターのオリフィスが詰まっている為に、エンジンのピックアップが遅いことがあります。 2つの小さな穴がスロットル・バルブ(バタフライ・バルブ)が下がる箇所のメインベンチュリーの下側にあります。アウトドアで使用するプリムスのガスストーブの掃除用ニードルPrimus
blowlamp jet pricker などで掃除をします。
クラッチ板(エンジンとミッションの間)からオイルが滲んでいる場合には、クランクシャフト後部のオイルシール不良のサインです。 このオイルシールは、81年以前のモデルでは、フライホイールのエンジン側の溝にセットされています。 81年以降のモデルでは、フライホイール・キャップの内側にセットされています。
- 補足
Primus blowlamp jet pricker : プリムス 登山とかで使用するストーブの有名メーカーの一です。
火口の掃除用に柔らかい金属の針が販売されています。
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2007/07/01