Siebenrock Kit
Home | Up | Next


  •  Siebenrock のKIT






    More power and torque for all types of R 100 (since 1981) in the complete range of the numbers of revolutions.
    Less exhaust fumes and lower fuel consumption. The forged pistons are about 130 g lighter than the originals. With a compression of 9,5:1, the power and torque are extremely increased. For instance, the motor power of a R 100 GS or R 100 R goes up to 67 hp. With improved power and torque curves, more driving fun is guaranteed.
    For a rebuilt you don't need any cylinder head work! Only the piston and the cylinder are exchanged. The cylinders are covered with Nisic, the piston, covered with molybdane.
    The complete set for rebuilding is 2 cylinders, 2 pistons, 2 gudgeon pins, 4 lock rings, 6 piston rings. If your old components are still okay, we'll take them in part-exchange.


    ピストンは純正より約130g 軽量、圧縮比:9.5、約67馬力にアップ、ピストン・ピンは、両サイドからサークリップを入れるタイプ。
    なお、800cc  --> 1000cc へのKitの場合には、320°カムへの換装は推奨されていません。 (燃焼室のスキッシュ等の加工をする場合には、この限りではないと思います)  Siebenrock以外では、336°カムも販売されています。


    バレル、ピストン、リングのKITです。 Siebenrockのホームページからの購入では、6万円ぐらい。 320°のカム、カムチェーンの交換、ヘッド(バルブガイド、インレットポート)の改造、あるいは、メンテナンスと一緒にすると結構気持ちが良い。総計20万円ぐらいにはなります。  (SHOPに出した場合。自分で組むならもっと安い)

     
      走行距離、あるいは、運転時間 ヘッドの増し締め タペット・クリアランス
    IN OUT
    1 0km 組み立て時 規定トルク 0.04mm 規定値
    2 0km、エンジン始動、即停止 冷却後、規定トルクで締め付け 0.04mm 規定値
    3 10km 冷却後、規定トルクで締め付け 0.04mm 規定値
    4 100km 冷却後、規定トルクで締め付け 0.04mm 規定値
    5 200km 冷却後、規定トルクで締め付け 0.04mm 規定値
    6 500km 冷却後、規定トルクで締め付け 0.04mm 規定値
    7 1,000km 冷却後、規定トルクで締め付け 0.04mm 規定値
    8 2,000km 冷却後、規定トルクで締め付け 規定値 規定値
    9 5,000km 冷却後、規定トルクで締め付け 規定値 規定値

    補足:ピストンピンは、純正より、30g重いので、トータルでは、100g軽量です。 この状態では、コンロッドのバランス取りを辞ししなくても、振動の増大等は認められませんでした。


Home | Up | Next

                                    This Home Page is create by Microsoft FrontPage 2000
                     Authorized by wanawana Update at 2011/08/30